2011. június 26., vasárnap

M51, M5 észlelés

Tegnap este mégis gyönyörű idő fogadott az udvaron, a Tejutat még nem láttam ilyen szépnek: a Kassziopeia-tól egészen a Sagittarius-ig lehetett látni, itt-ott kisebb fénypamacsokkal. Gyönyörű volt! De sajnos az M101-et nem sikerült megtalálnom, a keresőtérkép nem volt elég jó, s a galaxist így nem leltem meg, pedig legalább fél órán keresztül kerestem, de az M51-et sikerült megtalálnom és azt rajzoltam is. Ezen kívül nézegettem még Messier 5-öt, Ikerhalmazt, Messier 31-et, Messier 103-at és még sok mást...





M51: Eléggé nehéz meglátni, csak elfordított látással bújt elő, és így is csak egy kis ködösséget láttam. Eléggé csillagokban szegény környezetben van, nincs vele egy látómezőben fényes csillag mégsem látni a részleteit. Még a formáját sem. De azért tetszik, mert ez az első galaxisrajzom a refraktorral. 

A Virgo-Coma galaxishalmazt meg sem próbáltam ezek után, hisz ha találtam is volna egy galaxist, akkor sem tudtam volna beazonosítani a kilétét, majd ide is nyomtatok egy részletesebb térképet.
Az észlelést színesítette egy ISS-átvonulás, valamint néhány hullócsillag.
Még megnéztem az Messier 5 jelű gömbhalmazt is, ezt rajzoltam is de nem dolgoztam még ki, hiszen az észlelési pályázatra akarom majd beküldeni, és majd még észlelgetem és csinosítgatom. Az Ikerhalmazt is sikerült megtalálnom, bár már eléggé hideg volt és álmos voltam, így azt már nem láttam olyan szépnek. Az M31-et is megnéztem a refraktorral, de binokulárban sokkal szebb látványt nyújt.  A Sagittarius vidékén lévő "Tejút-gomolyagokat" is megnézegettem, és ott eléggé érdekes alakzatokra bukkantam, következő alkalommal azokat is jobban szemügyre veszem. A Kassziopeia-ban is megnézegettem az M103-at, 3 főcsillaga szépen látszódott, a többi nem bomlott fel, következő alkalommal azt is jobban megnézem.

A tegnapi estébe csak ennyi fért be, remélem következő alkalommal is legalább ennyi objektumot figyelhetek meg, s sokkal többet rajzolhatok...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése